Salgs og leveringsbetingelser

 

Indholdsfortegnelse

1. Bestilling

2. Betaling

3. Vi trækker ikke beløbet fra din konto, før varen er sendt

4. Levering

4.1 Leveringsbekræftelse

4.2 Levering hvis modtager ikke er hjemme

5. Forbehold- Returnering ved fortrydelse

5.1 Tilbagelevering

5.2 Varens stand ved fortrydelse

6. Reklamation

6.1 Ved levering

6.2 Ved fejl/mangler når varen er taget i brug

7. Andre klagemuligheder

8. Persondata

9. Cookies

1. Bestilling

På Eico.dk kan du handle hele døgnet rundt. Der skal dog tages hensyn til, at butikken i enkelte tilfælde kan være lukket pga. vedligeholdelse og du kan kun fortage køb, når butikken er åben.

For at handle på Eico.dk, skal du være minimum 18 år samt benytte en gyldigt betalingskort, som vi acceptere.

Det er let og simpelt at handle hos os. Du klikker ind under din ønskede kategori. Her vil du kunne finde lige den vare, som passer til dig. Varen lægger du ned i din ”indkøbskurv”. Det er selvfølgelig muligt både at tilføje flere varer til ”indkøbskurven” samt slette varer derfra. Dette er muligt, helt indtil du vælger at bekræfte dit køb.

 

2. Betaling

Vi modtager følgende betalingskort: Dankort og Visa-Dankort , Visa Electron, Mastercard og Eurocard  og VISA-kort udstedt i udlandet.

Vi gør opmærksom på, at der opkræves gebyr på Eurocard/Mastercard (1,45 %), Visa Electron
(1,45 %), Udenlandsk udstedte Visa, Mastercards (2,75 %).

 

3. Vi trækker ikke beløbet fra din konto, før varen er sendt

Efter et gennemført køb, vil du modtage en kvittering. Bemærk venligst, at dette ikke er ordrebekræftelsen, men blot en bekræftelse på at vi har modtaget din ordre. I det øjeblik vi har behandlet din ordre og dine varer er afsendt, sender vi dig en ordrebekræftelse og faktura. Det er først her, beløbet vil blive trukket fra din konto.

 

4. Levering

Fragtprisen er en standard pris på 50 kr. inkl. moms. Denne pris er gældende for hver ordre bestilt på EICO.dk. Fragtprisen afhænger altså ikke af ordrens samlede; vægt, størrelse, pris, antal varer, eller leveringsadresse. Vores leveringsbetingelser er gyldige i hele Denmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

 

4.1 LEVERINGSBEKRÆFTELSE

Du vil modtage en mail omkring leveringstidspunkt for dine varer.

 

4.2 LEVERING HVIS MODTAGER IKKE ER HJEMME

Hvis du ikke er hjemme, kører chaufførren pakken til en PakkeShop i nærheden af din adresse og du skal hente pakken der. Chaufføren efterlader et kort med pakkenr, navn og adresse på PakkeShoppen, hvor du skal hente din pakke. Du har 10 hverdage til at hente pakken. Husk at medbringe gyldigt id.

 

5. Forbehold

Der tages forbehold for: trykfejl og billeder som ikke er retvisende, afgiftsændringer, udsolgte varer, restordrer, ikke fremkomne varer, valutaændringer, lagerstyringsfejl, prisændringer og force majeure.

 

Returnering ved fortrydelse

Når du handler hos Eico.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Dvs. fra dagen du modtager varen, vil du have 14 dage til at meddele os at du fortryder varen, og derefter sende den retur til os. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Vil du sende en vare retur, bedes du vedlægge en kopi af fakturaen sammen med varen, samt en angivelse af årsagen til returneringen. Der gøres opmærksom på, at du selv skal betale for transportomkostningerne.
Bemærk venligst, at fortrydelsesretten ikke gælder ved varer uden for vores normale sortiment, som er bestilt hjem og købt hos os. Derudover gælder fortrydelsesretten heller ikke ukurante varer samt specialfremstillede varer. Eico forbeholder sig ret til at afvise enhver ikke-reklamationsberettiget returnering, såfremt det modtagne er defekt eller efter Eicos vurdering er i en sådan stand, at det ikke kan tages på lager og videresælges.

 

5.1 Tilbagelevering

Ved tilbagelevering bør du sikre dig, at varen er pakket forsvarligt ind, samt returneret til os i original emballage. Du har nemlig ansvaret for varens stand, indtil den er leveret hos os. Af den grund, opfordrer vi til at gemme kvitteringer samt evt. track & trace nummer.

 

5.2 Varens stand ved fortrydelse

Fortryder du et køb, skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen.
Er varen blevet skadet eller bærer den præg af at have været brugt, fratrækkes et beløb svarende til værdiforringelsen som skyldes brug. Tilsvarende vil returbeløbet miste værdi, hvis varen har været installeret og monteret. Er varen værdiløs, er du ikke berettiget til at få dine penge tilbage.

 

6. Reklamation

Dit køb er omfattet købeloven, herunder mangelreglerne. Efter du har modtaget din vare, er din reklamationsret gældende i 24 måneder. Undtaget er dog forbrugende enheder med begrænset leve-/funktionstid. Der foretages en særlig vurdering af reklamationen, idet der ikke kan reklameres over fejl som skyldes almindeligt slid og ælde.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger, som det har kostet at sende varen retur til os. Hvis det viser sig, at du selv har været skyld i skaden, eller hvis varen ikke fejler noget, vil reklamationen ikke være berettiget. I dette tilfælde vil du selv skulle betale for transportomkostningerne og evt. uberettiget servicebesøg. Hvis du vil indberette en reklamation, bedes du sende en mail til salg@eico.dk, eller ringe på telefon: +4598823999. Herefter vil du få tilsendt en returlabel og du kan sende din defekte vare retur til os.
Husk at pakke varen forsvarligt ind og helst i den originale emballage og sørg altid for at få en kvittering for afsendelsen. Husk på, at det er dig der har ansvaret for pakken indtil vi modtager den. Derfor skal du gemme postkvitteringer samt Track & trace-numre og lignende.

 

6.1 Ved Levering

Når du får din vare leveret, er det vigtigt, at du tjekker emballagens tilstand. Hvis selve varen også ser ud til at have taget skade, skal du kontakte os hurtigst muligt. Dette kan gøres på mail salg@eico.dk eller på telefon +4598823999. Dette bedes meldes senest 7 dage efter modtagelse. Derudover, hvis produkt emballagen er beskadiget noteres dette på fragtbrevet inden underskrivning.

 

6.2 Ved fejl/mangler når varen er taget i brug

Kan du ikke umiddelbart, se skader eller mangler på din bestilte vare og du vælger at installerer og monterer varen, men denne alligevel ikke fungere optimalt, er det vigtigt at du tjekker, om den er blevet monteret korrekt. Ser din købte vare ud til at være monteret korrekt, men alligevel ikke virker, er det meget vigtigt du kontakter os med det samme. Dermed er det nemmere for os, at konstatere om defekten skyldes en oprindelig fejl, om der er tale om slitage eller forkert brug af varen.
Hvis fejlen kun opstår indimellem. Dvs. hvis fejlen ikke er kontinuerlig/nonstop, men kun fremkommer i perioder, så er det vigtigt at notere, hvornår, hvordan eller i hvilke situationer fejlen opstår. Det gør det nemmere for os at tyde fejlens oprindelse og komme med et godt og hurtigt svar tilbage til dig.

 

7. Andre klagemuligheder

Er du utilfreds med vores håndtering af din klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her -http://ec.europa.eu/odr. Husk at ved indgivelse, skal du angive vores e-mail som er: salg@eico.dk

 

8. Persondata

Generelt anvender EICO følgende principper for behandling af personlige data:

  1. Vi indsamler kun personlige data til specifikke og angivne formål. 
  2. Vi indsamler ikke personlige data ud over dem, som er nødvendige for at opfylde disse formål.
  3. Vi anvender ikke personlige data til andre formål end dem, hvortil dataene blev indsamlet, medmindre andet er angivet, eller med forudgående samtykke.
  4. Vi overfører ikke personlige data til tredjeparter eller over landegrænser, medmindre andet er angivet, eller med forudgående samtykke.
  5. Vi bestræber os på at kontrollere og/eller opdatere personlige data med jævne mellemrum, og vi accepterer anmodninger om ændringer i personlige data.
  6. Vi anvender høje tekniske standarder for at opnå sikker behandling af personlige data.
  7. Medmindre andet er angivet, opbevarer vi ikke personlige data i en identificerbar form i længere tid, end det er nødvendigt for at opfylde formålet, eller det er tilladt i henhold til loven.

 

Overførsel af personlige data til tredjeparter

Som et generelt princip behandler vi personlige data for at lette eller forbedre EICOs tilbud og tjenester til dig.

Vi behandler ikke personlige data på vegne af tredjeparter, ligesom vi hverken sælger eller deler personlige data med tredjeparter til deres egen, uafhængige brug, medmindre du giver tilladelse dertil.
Vi deler dog personlige data med tredjepartsforhandlere, hvis det er nødvendigt for at levere tjenester, vi ikke selv leverer, f.eks. servicevirksomheder i forbindelse med en reklamation osv.
Hvis det er relevant, kan personlige oplysninger blive delt mellem forretningsenhederne inden for EICO.

Vi offentliggør personlige data, hvis vi er juridisk forpligtede til at gøre dette i henhold til en stævning eller en retskendelse eller i forbindelse med retshåndhævelse.

 

9. Cookies

Ved at benytte dig af vores hjemmeside, accepterer du samtidig at vi bruger cookies. Cookies er hverken virus eller et program, men blot en lille datafil. Vi bruger cookies til at holde styr på, hvad der sker under dit besøg på vores hjemmeside og for at genkende din computer. Eksempelvis bruger vi cookies til at kunne gemme dine valgte produkter i din ”indkøbskurv”.