01/10/2023

EICO opruster på ledelsesniveau som led i ambitiøs vækststrategi frem mod 2026

EICO, en af Danmarks førende distributører af hvidevarer og markedsledende inden for emhætter, opruster og omstrukturerer på ledelsesniveau for at forfølge ny ambitiøs vækststrategi frem mod 2026.

På billedet ses Niels Poulsen, ny kommerciel direktør, den nyansatte salgschef for det danske marked, Jesper Damsø og Peter Bejder, ny salgsdirektør.

EICO har de sidste mange år haft fart på og øget omsætningen betydeligt, alene inden for de sidste to år har virksomheden fordoblet toplinjen. Det har blandt andet medført forbedrede forretningsprocesser og flere nyoprettede stillinger. Og nu kan virksomheden igen orientere om oprustning og omstrukturering på øverste ledelsesniveau, hvilket sker for fortsat at styrke det organisatoriske fundament på den fremadrettede bane.

“I slutningen af 2022 foretog vi tre organisatoriske ændringer, som alle skal bidrage til at videreudvikle EICO, både når det kommer til den direkte afsætning, men nok så vigtigt også i relation til fortsat fornyelse og udforskning af nye forretningsområder, som passer ind i vores kunde- og geografiske distribution. Vi opruster derfor yderligere på salgsområdet, så vi har de nødvendige profiler og ressourcer, og herved mulighed for endnu mere fokus på vores afsætning i alle de nordiske lande, hvor der stadig er et stort vækstpotentiale. Det er således tre vigtige nøglepositioner, som alle skal være med til at udfolde EICOs strategiplan frem mod 2026”, fortæller CEO Michael Jacobsen.

Ny kommerciel direktør/CCO med fokus på fortsat udvikling af EICO

Niels Poulsen har som salgsdirektør og ansvarlig for virksomhedens produktudvikling været en af de absolut bærende kræfter i EICOs udviklingsrejse fra 2011 og frem til i dag og medvirket til at skabe EICOs nuværende position i markedet. Niels Poulsen fortsætter ”rejsen” hos EICO i en nyoprettet stilling som kommerciel direktør/CCO. Niels har gennem alle årene været medejer af EICO.

“Niels Poulsen kender branchen, kunderne og har talent for at spotte nye trends og forretningsmuligheder, hvilket han fremover primært vil bruge sine kompetencer på. Niels skal således bruge sin store know-how og markedsviden til fortsat nytænkning og udvikling af EICO og være drivkraften i vores produkt- og udviklingsafdeling i tæt samarbejde med vores produktchef og indkøbschef”, lyder det fra Michael Jacobsen.

Fra salgschef til salgsdirektør

Peter Bejder forfremmes fra at være salgschef i Danmark til at overtage posten som Salgsdirektør/CSO og er herved hovedansvarlig for EICOs totale afsætning på det nordiske marked.

“Peter Bejder, der startede sin karriere som salgstrainee i virksomheden tilbage i 2013, har fra starten vist et kæmpe talent og forståelse for branchen. Peter har haft en flot karriererejse hos EICO og har været medejer siden 2022. Derfor er han det helt naturlige valg til at overtage den vigtige post som salgsdirektør, hvor han de kommende år løbende skal udvikle og udbygge vores markedsposition sammen med vores dygtige landechefer i Danmark, Norge, Sverige og Finland”, lyder det fra Michael Jacobsen.

Ser positivt på fremtiden trods udfordret marked

Med oprustningen, omstruktureringen og EICOs i forvejen stærke organisation ser Michael Jacobsen positivt på fremtiden.

“Tilliden fra vores kunder skal forvaltes med størst mulig ydmyghed og respekt. Det er en del af EICOs DNA, og det vil fortsat være altafgørende for vores videre rejse. Vi ser, trods et pt. udfordrende marked, positivt på fremtiden og de kommende år, hvor der fortsat vil være store udviklingsmuligheder for os”, slutter Michael Jacobsen.